Skip to content

●閲覧について

本研究科の教員室(千住キャンパスのみ)で閲覧可能です。

※ 現在、新型コロナウイルス感染防止対策として、キャンパスへの入構制限がございます。在学生以外の方は、事前に本研究科までお問い合わせください。

※ 期間限定で論集全文のオンライン閲覧を実施しております。詳しくは本研究科までお問い合わせください。
お問い合わせ:info-ga@ml.geidai.ac.jp

●目次

東京藝術大学大学院国際芸術創造研究科論集 第3号 2022年
Journal of Global Arts Studies and Curatorial Practices vol.3 2022

特別寄稿 Special Contribution

Tejaswini NIRANJANA (Ahmedabad University)

​​Post-Institutional or Quasi-Institutional? Cultural Net-workers in Pandemic Times

全文を閲覧する Read All

     

論文  Articles

Adulaya HOONTRAKUL

Curatorship as a Sub-Colonial Act: An Introduction

     

Tanja SILLMAN

日本のストリートアートの現在
――グラフィティとミューラルについての素描
Japanese Street Art Today: An Overview of Contemporary Graffiti and Murals 

     

中野 信子|NAKANO Nobuko

脳科学をキュレーションする――脳をめぐる科学的知見のバイオアート的展開に関する脳科学発展の技術的・歴史的背景および現状からの解析

Curation in Neuroscience:Analysis of Bioartistic Interpretation of Scientific Findings on the Brain from the Technological and Historical Background of Neuroscience Research and its Current Status

     

加藤 夢生|KATO Mui

音楽とテクノロジー研究の再考:ジェイコブ・コリアー作品における技術的環境とライブ性の検討を通じて

Reconsidering Music and Technology Studies: On the Technological Environment and Liveness of Jacob Collier’s Music

全文を閲覧する Read All

     

韓 河羅|Harah HAN

コーディネーターとしての自治体職員のアートマネジメント――東京都足立区シティプロモーション課と《アートアクセスあだち 音まち千住の縁》を事例に――

Art Management for Public Officials as Coordinators: A Case Study of Adachi City Promotion Division and “Art Access Adachi: Downtown Senju – Connecting through Sound Art”

     

李 静文|LI Jingwen

ソーシャルメディアにおける美術の関与――Instagramを例とする研究――

Art Involvement on Social Media: Case Studies of Instagram

     

Back To Top